Metaverse: Virtual Realty wordt een Virtual Reality

Er is een nieuwe wereld, waar je land kunt kopen en verkopen, kunt samenwerken met collega’s, op reis kunt gaan met vrienden en zelfs concerten kunt bijwonen. Alleen dat alles virtueel is en Metaverse wordt genoemd. Metaverse is een driedimensionaal, meeslepend virtueel platform waar gebruikers met elkaar kunnen communiceren met behulp van AI-aangedreven avatars in een zeer realistische virtuele omgeving.

De snelle groei van digitale transacties heeft de aandacht getrokken van wereldwijde bedrijven en zijn van plan om een ​​verscheidenheid aan diensten in het metaverse landschap op te zetten. Onderzoek toont aan dat tussen 2022 en 2028 de metaverse vastgoedmarkt naar verwachting een samengestelde jaarlijkse groei van 31% zal zien.

Grote bedrijven willen de volgende digitale grens veroveren door virtuele ervaringen op hun bestaande producten te bouwen. Bedrijven zoals Meta (voorheen bekend als Facebook), Google, Microsoft, investeren zwaar om de snel opkomende metaverse omgeving te ontwikkelen. De gaming-industrie stimuleert ook de ontwikkeling van metaverse.

Animatie- en gamingbedrijven zoals Unity en Nvidia creëren transformationele technologieën om metaverse zo echt mogelijk te maken.

Met de bloeiende technologiesector in combinatie met de verwachte grotere penetratie van digitale gebruikers, heeft de investering in een metaverse vastgoedomgeving, momenteel vastgepend op USD 500 miljoen, een aanzienlijk potentieel om in de komende jaren naar een miljardenindustrie te katapulteren.

Vastgoed visualiseren in Metaverse

In metaverse is onroerend goed een virtueel ecosysteem, waar technologieën zoals virtual reality, augmented reality naadloos samenkomen om een ​​echte gebruikerservaring te creëren. In deze digitale ruimte zijn unieke en niet-repliceerbare percelen beschikbaar. Het bezoeken en creëren van een virtueel landschap, het houden van virtuele evenementen en het kopen van onroerend goed opent nieuwe mogelijkheden voor onroerend goed. Volgens een toonaangevend Analytics-bedrijf bereikte de verkoop van onroerend goed op grote metaverse platforms in 2021 USD 501 miljoen en zal naar verwachting in 2022 verdubbelen.

Gebruikers kunnen eigendom van een perceel virtueel land claimen op basis van blockchain-grootboeken. De landeigenaren hebben volledige controle over hoe virtueel land op hun land wordt gebruikt, dat kan worden geïdentificeerd door een reeks geografische coördinaten om het onroerend goed te lokaliseren. De meest populaire metaverse omgevingen, ook wel bekend als de Big 4, zijn Sandbox, Decentraland, Cryptovoxel en Somnium. Deze vier platforms hebben samen 268.645 percelen grond. De grondprijzen in Metaverse zijn vanaf maart 2022 met maar liefst 500% gestegen, vanaf het moment dat Facebook in oktober 2021 de naam van zijn holdingmaatschappij veranderde in Meta.

Transactie en eigendom van land op metaverse kan worden gedaan met behulp van cryptocurrency. Hiervoor kunnen gebruikers een account aanmaken op een van de crypto-wallets zoals Metamask, Bitski of Arkane. De werkelijke token-valuta waarin de transactie plaatsvindt, is afhankelijk van de metaverse omgeving.

Verschillende grote bedrijven zijn op de metaverse bandwagon gesprongen. Zo heeft het wereldwijde adviesbureau PwC’s Hong Kong-vleugel een stuk grond gekocht in een metaverse ruimte waar het van plan is een Web 3.0-advieshub te bouwen om een ​​nieuwe generatie professionele diensten te faciliteren. Sportartikelengigant Adidas wil ook exclusieve merkinhoud, beleving en merchandise op de markt brengen in de metaverse. De Zuid-Koreaanse mobiele fabrikant Samsung lanceerde onlangs zijn metaverse locatie ontworpen op basis van zijn winkellocatie in New York genaamd Samsung 837 store. Daarnaast hebben populaire muziekartiesten Snoop Dogg, Imagine Dragons en BTS virtuele concerten gegeven in metaverse.

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.