Gaming zal voor altijd veranderen door machine learning en AI

Mijn productiviteit is de afgelopen dagen sterk gedaald (vertel het niet aan je baas), als gevolg van een explosie van consumentvriendelijke en zeer bruikbare kunstmatige intelligentie (AI/ML)-tools die je misschien op sociale media hebt gezien. Machine learning heeft brede implicaties op bijna alle gebieden van het leven. De manier waarop ze elkaar kruisen met gaming kan echter enkele van de belangrijkste implicaties hebben voor Microsoft als organisatie.

Diensten zoals Craiyon, die automatisch ruwe AI-afbeeldingen genereren op basis van vrijwel elke invoerprompt, hebben een verscheidenheid aan bizarre collages gemaakt die je kunt doorbladeren op subreddits zoals /r/weirdalle en Twitter-accounts zoals

Chatbots en andere door AI gegenereerde kunst zijn bekend. Maar wat misschien nog schokkender is, is de recente golf van verfijning en hoe deze nu al zijn stempel drukt op het bewustzijn van het publiek.

Na uren bezig te zijn geweest met het maken van belachelijke AI-verhalen en foto’s om mijn vrienden lastig te vallen, begon ik te onderzoeken hoe het allemaal werkte en wat de implicaties zouden kunnen zijn voor praktische toepassingen die verder gaan dan alleen het geheugen.

Microsoft heeft enorm geïnvesteerd in deze ruimte. Redmond bouwt stilletjes zijn eigen tools en functies om zich voor te bereiden op wat waarschijnlijk de volgende grote verschuiving in technologie zal zijn.

De kloof tussen investeringsverwachtingen en daadwerkelijke investeringen is een probleem waarmee de videogame-industrie wordt geconfronteerd. Naarmate videogames complexer worden om te maken, te financieren en te beheren, exploderen ze ook in grafische betrouwbaarheid en complexiteit. We hebben Unreal Engine-demo’s gezien met bijna fotorealistische graphics en scènes. De tijd en arbeid die nodig is om een ​​compleet spel te maken met behulp van enkele van deze principes, is echter behoorlijk tastbaar.

In een gaming context is wat gewoonlijk “AI” wordt genoemd, vaak niet AI in zijn ware betekenis. NPC’s en vijanden in videogames werken volgens een op regels gebaseerd model, waarvoor vaak handmatige programmering vereist is. Machine learning-modellen zijn veel flexibeler, omdat ze hun eigen regels kunnen creëren binnen specifieke parameters en dynamisch kunnen reageren op veranderende informatie. Dit geldt voor alle dingen, inclusief NPC-gedrag en het genereren van inhoud.

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.